Bedous versus Marseille

29 juni 2016 - Bedous, Frankrijk

Dag 29 - Dit wordt dan echt de laatste plaats in Frankrijk waar in het Office du Tourisme een gîte voor ons gereserveerd wordt, omdat, die we op het oog hebben, afgebrand is...

"Kijk maar", zegt het toeristenmeisje en ze wijst naar een half onderstut pand op het plein.
* We zijn 26 km verder gekomen en feitelijk al aan de Col du Somport begonnen!
Het gaat nog heel geleidelijk en gemakkelijk. Na Etsaut blijft het stevig klimmen en de laatste 15 km zijn het steilst, weten we. Oké, we hebben wat in de benen, dacht ik zo...Daarna een 30 km lange afdaling naar Jaca. We zullen zien wat we morgen tegenkomen..... Geen zorgen voor morgen, zei m'n moeder altijd!
Dan is het 30 juni ! en fiets ik voor mijn broer Guus, die dan jarig is en in Marseille woont. Helaas zit er geen ommetje voor jou in...☺

Na al onze inspanningen op de "rustdag" in Oloron - St.Marie zijn we weer op een bijzondere plek terechtgekomen. Een gîte in een historisch pand bij een aardige freule. We worden 4 trappen omhoog geleid naar een middeleeuwse slaapkamer met rood en goud en prachtige bedspreien. Ik vergeet nogal eens wat, dus blijf ik trappen lopen en struikelen over de niet te ziene afstapjes, tenzij je steeds geregeld op lichtknopjes drukt.

We zijn hier aardig op tijd en kunnen van een iets langere avond genieten. Ons eigen brood met toebehoren mogen we in de Salle de Manger nuttigen en we krijgen morgenvroeg een "petit déjeuner".

De gîte ligt tussen de bergen en we kijken uit op een idyllisch landschap. Er hangt een dikke laag mistige bewolking...Hopelijk verschijnt morgen de zon. En dan gaan we op naar de top!

Maar eerst;  Bonne nuit, mes amis!

1. Nathalie:
    29 juni 2016
    Geweldig! Op naar deel 3 !De laatste en moeilijkste etappe ?
    Maar wel heel veel ervaring in de benen !
    Succes verder ! Liefs en groetjes.
  2. Hans Kohnen:
    29 juni 2016
    Met de laatste Franse bergetappe in het vooruitzicht wens ik jullie
    veel kracht en genieten van de mooie vergezichten, La douce France, Adieu !
    Jullie twee zijn mijn winnaars van de Tour de France, "Vivat !!! "
  3. Marianne Bruijstens:
    Chapeau !
  4. Marianne:
    Wauw.....!!!
  5. August Timmermans:
    30 juni 2016
    Leuk dat je aan mijn verjaardag denkt voordat jullie Frankrijk uitrijden. Veel succes en genieting tijdens de doorreis!
  6. Margot:
    30 juni 2016
    Super, petje af voor jullie doorzetters, goede colbenen wens ik jullie
  7. Ruud, Margo en Fleur:
    30 juni 2016
    Wat een geweldige reis maken jullie! Zo maar van de ene naar de andere vakantieregio alsof het niets is. We krijgen heimwee naar vroegere vakanties in la douce France. En nu zijn jullie er al helemaal doorheen. We genieten bijna dagelijks van jullie fietsavonturen, jullie bondige beschrijvingen met geweldige sfeerfotos, maar vooral jullie ontmoetingen met onbekende en interessante mensen. Dat is het allermooiste van reizen, vinden wij, dat onverwachte moment, en op momenten dat het wat tegenzit, toch weer dat wonder van een geschikte oplossing uit onverwachte hoek. En nu leren HABLAR i.p.v. PARLER. Geniet volop. Bon voyage y hasta la vista!
  8. Bert en Joke:
    30 juni 2016
    De Spaanse vlag hangt in Heerlen. Knap gedaan en veel succes met het laatste deel.
  9. Riekie Janssen-Sintzen:
    30 juni 2016
    Ik volg met bewondering jullie tocht en geniet van het verhaal.
    Knap van jullie, ik wens jullie veel beenkracht toe voor de volgende etappe.