CAUBERGVERSNELLINGEN

4 juni 2016 - Léglise, België

Vanuit onze comfortabele blokhut stappen we welgemoed weer op de fiets de grijze lucht in...

Een mooie dalweg langs de Ourthe. Alras komt de eerste klim van 4-8 % en verder op de hele weg door moeten we geregeld in de Cauberg versnellingen! Behalve het heerlijke rechte vlakke 10 km lange fietspad van Bourci naar Bastogne!
Daar drinken we de welverdiende koffie en doen inkopen voor de dag. Het weer is redelijk. Om half elf laat de zon zich even als maanschijf zien en later in Bastogne komt hij wat breder uit... We bezoeken ook even de kerk die in het zicht ligt van het café en daar word ik verrast door prachtige moderne glas-in-loodramen.
Het landschap doet mij erg aan Frankrijk denken, maar daar komen we dan ook steeds dichterbij. .. En dan word ik net als gisteren plotseling weer geconfronteerd met m'n grootste angst! Blaffende HONDEN... schreeuwen, benen in de lucht, doortrappen! En dan is het voorbij gelukkig, want de hond wordt teruggeroepen. Elke hond die niet blaft, kijk ik lief aan.
Via mooie dorpjes en golvend landschap in de buurt van Lescheret nadert links een onweer. Veiligheidshalve stopt Annemie bij een bushuisje en daar kunnen nét 2 fietsen in en wijzelf. Ja hoor, de bui breekt los!
Het klaart op en we gaan snel verder naar de dichtsbijzijnde camping in Lescheret, want de volgende bui kondigt zich alweer aan!
Voor dat we ons weer in zo'n gezellig caravannetje geīnstalleerd hebben, zijn we al weer flink nat. Het zijn hier In Wallonië vooral Nederlanders die de campings beheren. We doen iedere keer ons best om in het Frans te starten, maar blijken dan gewoon Nederlands te kunnen spreken.
We zijn 10 kilometer verder gekomen dan gisteren en we prijzen de dag weer GELUKKIG!