Eerste meteorologische zomerdag...1 juni 2016

1 juni 2016 - Thimister-Clermont, België

VERTREKDAG - VERSCHRIKKINGSDAG

Het was even droog, toen we gingen vertrekken...een groot afscheidscomité van buren en vrienden schaarde zich om mijn woning. Het was hartverwarmend hoe wij uitgeleide werden gedaan. Toen Hans ons de eerste Limburgse vlaaistempel wilde geven, bleek dat Ammy haar pelgrimspas (credencial) niet bij haar had. 1e ramp. Ammy moest terug naar huis!
We spraken af dat we elkaar in Maastricht weer zouden ontmoeten.
In Maastricht doorweekt aangekomen moesten we zorgen dat een en ander droog werd. Vriend Wil, die Hans en ik verwelkomde maakte de eerste foto-reportage!
En toen gingen we op weg in mist en regen. Met een paar uur vertraging gingen we om 13.45 uur de grens over. Hoever zouden we komen vandaag?
In Valdieu bij de abdij de eerste stop in de warme koeienstal met de eeuwig geblokte tafelkleedjes... Het was grijs en nat, maar we gingen verder en zijn tot Clermont gekomen, waar we nu gehuisvest zijn in een echte pelgrimsgite en in het tegenoverliggend café van wifi en een maaltijd genieten. Buiten zien we nog steeds geen hand voor ogen. Geen zonnestraaltje gezien vandaag, maar in ons hart brandt het. Geloof het of niet, een heerlijke dag!

1. Raymond:
    Een begin is gemaakt. :)
  2. Catharina:
    1 juni 2016
    Tjonge, dat zal je niet snel vergeten, zo'n start.
    de kop is eraf! Goed zo!
  3. Marianne Bruijstens:
    1 juni 2016
    Wow ik heb vaak aan jullie gedacht vandaag ! Razend knap vind ik het !! De laatste zin vind ik geweldig .. en ook "in ons hart brandt het". That's the spirit <3
  4. Eileen:
    1 juni 2016
    Het begon is er en het weer kan alleen maar beter worden:-) Nu maar goed uitrusten voor morgen!
  5. Elyanne lempers:
    1 juni 2016
    Vandaag heb ik verschillende keren aan jullie gedacht.
    Fijn om te lezen dat het goed is gegaan.
    Liefs xx
  6. Mattie:
    1 juni 2016
    Inderdaad prachtige zin : in ons hart brandt het ! Mooi! Mooi dat je nu al aangeeft dat " de weg ernaar toe " energie, warmte brengt !
  7. Annie en Leo de Vlieger:
    2 juni 2016
    Hopelijk wordt het weer gauw beter.Gewoon doortrappen.
    Veel sukses.
  8. Nathalie:
    2 juni 2016
    Pasje vergeten ? Deed me even denken Petra aan je vakantie die je moest afzeggen omdat je je paspoort vergeten was. Gelukkig kon Annemie nog naar huis gaan ! Veel succes verder !
    Liefs en groetjes.
  9. Wiepkje Hamaker:
    2 juni 2016
    Ik heb, na jullie start veel aan jullie gedacht.......wat een nattigheid! Maar ook nu....de vrijheid, het avontuur,elke dag nieuwe ervaringen, de wereld in......in gedachten reis ik mee,jullie zijn op weg!liefs wiepkje
  10. Marianne Bruijstens:
    2 juni 2016
    Moest vandaag aan jullie denken, gelukkig hebben jullie geen regen gehad ! Op naar de derde dag ...
  11. Kitina Paas-Bless:
    28 augustus 2016
    Leuk dat je die foto' s alsnog hebt geplaatst! Het begon al met enkele kleine tegenslagjes. Daar kun je wel om lachen als je weet dat het niets ernstigs is!