Van El Burgo Ranero.....naar Villar de Mazarife

13 juli 2016 - Villar De Mazarife, Spanje

Dag 43 - 12 juli -
We komen in een iets minder fraai landschap!

Rechte wegen, doorkruist met kale stenige rotondes en snelwegen. Ook de dorpjes zijn kalig. Helemaal betonniseerd. Geen tuintjes of bloemen te zien.
Een enkeling doet wel haar best levendigheid in het straattafereel te brengen.
We stuiten weer op asfaltering! Voor de Vuelta?...Gelukkig is één baan klaar en kunnen we zonder bandenpech door. De werklui groeten ons joviaal met een Buen Camino!
In Reliegos drinken we koffie en maken een praatje met een Nederlander, die als wandelaar al 4 maanden onderweg is vanuit Utrecht. Hij moet ook net als wij geregeld op z'n smartphone kijken wat voor dag het is. 't Is dinsdag, weten wij. Hij dacht maandag!
"Ja en het ergste is dat ik soms niet meer weet waar ik vandaan kom ( alweer vergeten..) en waar ik naar toe ga," zegt hij. Ja, dat is heel normaal zeggen we. Het hoort erbij!
Wij breken onze tong op al die lange moeilijke plaatsnamen. ..wél leuk om uit te spreken.
In Valdevimbre houden we middagpauze en hebben meteen belangstelling van de plaatselijke bevolking.

* Veel Spanjaarden kunnen een gebaar van ontzag niet onderdrukken als ze horen dat we helemaal uit Holanda komen fietsen. ..O, la la!
Er zijn inderdaad maar weinig fietsers onderweg en heel veel wandelaars. Veel jongeren, uit allerlei landen, ( Duitsland, Kroatië, Spanje, Amerikanen en veel Japannertjes!, die Annemie 2 jaar geleden nog niet zag! Uit Nederland en België zie je veelal ouderen.

* Na 60 km komen we op ons gestelde doel aan, ook weer op een verrassend aardige plek in een kaal dorpje. Villar de Mazarife. Een heel apart vestingkerkje midden in het dorp, dat onmiddellijk de aandacht trekt met 3 immense ooievaarsnesten en klepperende ooievaars! Een prachtig onderhouden pleintje met pelgrims beeld, tuintje met palmbomen en fraai hekwerk met Jacobsschelpen erin verwerkt.
Daar tegenover de gele herberg Tio Pepe, waar wij een goed onderdak vinden. 4 slaapplaatsen ( 2 stapelbedden) op een kamer. Dat durf ik wel aan. Vannacht heb ik kunnen slapen, hopelijk vanavond weer!
We zijn met z'n drieën, met een meisje uit Texas!

*Buenas noches!
Morgen gaan we al richting Cruz de Ferro!

1. Margot:
    14 juli 2016
    Olé, olá, op de kaart komen jullie nu wel heel dichtbij het doel en hopelijk uitgerust genoeg om de laatste dagen en ervaringen goed in je op te nemen.
  2. Hans Kohnen:
    15 juli 2016
    Beste volgers van de reisverslagen,
    Een mededeling aan iedereen die het reisverhaal van Petra en Annemie via dit reisblog en/of facebook volgen: Vandaag kreeg ik bericht dat er geen foto's en reisverslagen meer zullen volgen van deze tocht. Petra heeft haar smartphone ergens onderweg laten liggen, er is aangifte gedaan bij de politie (14 juli)
    Een verzoek: Als jullie een bericht van iemand ontvangen dat de smartphone gevonden is,
    s.v.p. melden bij mij via dit reisblog "reacties", of via facebook, Hans Kohnen.
    Bij voorbaat dank.
  3. August Timmermans:
    15 juli 2016
    Ok, bedankt voor de informatie Hans. De laatste fase zonder media en in alle rust voor hen.
  4. Margot:
    16 juli 2016
    Bedankt Hans, jammer, maar wat August zegt is helemaal waar.
  5. Bert en Joke:
    17 juli 2016
    Wat vervelend voor Petra. Wij houden de vlag wel in de gaten, zijn we toch op de hoogte!
  6. Marjo:
    18 juli 2016
    Bericht voor Hans : mocht je de voicemail niet gecontroleerd hebben, svp je mobiele nummer doorgeven op nr. 06-28662514 (nr. annemie)

groet, marjo