Fietsen als God in Frankrijk

10 juni 2016 - Romagne-sous-Montfaucon, Frankrijk

6 juni - Avioth - De eerste dag wakker worden in Frankrijk met een stralende zon!

We worden met een ochtendkus van de mannen begroet en verlaten dan dit gastvrije Maison met de heerlijke zelfgemaakte streekproducten, het ecologisch toilet (poep en plas met een soeplepel zaagsel bedekken en Voilà, geen onfrisse geurtjes meer te bekennen!
En dan ontvouwt het landschap zich in alle wijdsheid. Alleen het oorverdovende geluid van de stilte - wij fietsen nu als God in Frankrijk!
En dacht je dan dat het gemakkelijk wordt...? Vergeet 't maar. Het landschap is goddelijk, maar de steile klimmetjes naar de dorpen zijn vaak des duivels. Alleen de platte tussenstukken zijn wat langer en de afdalingen heerlijk! Het is maandag en dat merken we al snel. Bijna alles is gesloten; Café 's, restaurants, winkels. Pas na 42 km kunnen we koffiedrinken.
Op 't eind van de middag komen we in Romagne-s/s-Faucon aan op Camping La Gabrielle, waar we een welkomstdrankje krijgen van Beatrice, notabene een Kusterbiertje. Erg leuk en heel toepasselijk voor Annemie, want zij is koster in Vaesrade!
We zetten voor het eerst de tent op! Fietsen mogen in de schuur tussen de kippen . Wij gaan nog net niet met de kippen op stok. Maar zijn zeker zo vroeg als hen weer in de weer...

1. Mirjam:
    10 juni 2016
    Wat een heerlijke reis. Zou zo mee willen fietsen, ondanks die duivelse weggetjes.Ga zo voort!
  2. Hans Kohnen:
    10 juni 2016
    Dank voor het plaatsnaambord met mijn voornaam ( ik had het gehoopt...en voila !)
    Een dunbevolkt wijds land heeft ook zijn charmes.
    Het lijkt wel een tijdmachine die jullie meeneemt.
    Ik wens de "kuster" oet Vaosje en "la voyageuse avec expérience en France" een zeer prettige voortzetting.