Nevers bereikt - Einde fietsboekje deel 1

13 juni 2016 - Nevers, Frankrijk

Athien - We hebben heerlijk in een goed bed kunnen slapen zonder dat we er onze eigen slaapzak op hoefde te leggen.

Deze gîte, alsook in Vézelay werken met donativo's, d.w.z. dat je vrij bent in je gift voor het verblijf. Er wordt wel een indicatie gegeven, omdat er in het verleden misbruik van gemaakt werd. Kostendekkend is oké. Het ziet er weer veelbelovend uit! De lucht is grijs en het regent. Onze tenten hebben enigszins kunnen aandrogen in de schuur.Na een gezellig ontbijt met de Luxemburgse vrouwen, krassen we op.
Het regent...Tja, we willen toch vooruit!
Nauwelijks op de fiets houden de wolken hun huilbui in en kunnen we een heel stuk droog rijden. We prijzen ons weer gelukkig! Nu willen we heel graag Nevers bereiken. Meer dan 75 km. Als we niet teveel hoeven af te stappen lukt dat wel. We drinken koffie 12 km verderop in Corbigny en dat blijkt dan de eerste en laatste gelegenheid te zijn tot Nevers. Het is immers weer MAANDAG! We zien de vrouw uit België lopen naast haar electrische fiets, die we ook al in Nevers ontmoetten. We wenken haar. Zij geeft het op.De fietsenwerkplaats is dicht. De fietsketting zit los en ze wil in de regen niet verder. De treinen staken en ze blijft hier overnachten totdat ze terug kan naar Gent. We hebben met haar te doen. Zij vertelt dat het de hele week blijft regenen, alsook de volgende week.

Het parcours is zwaar en met tegenwind en regenbuitjes vangen ploeteren we voort.
We halen het! Zeer op tijd en kunnen dan nog even bij een supermarkt verloren spullen bijkopen. De eerste pelgrimsgîte die ik bel is "complet". Dan worden we in een café geholpen naar een ander adres te zoeken. Ik bel een Accueil Pèlerin en daar prepareren ze een kamer voor ons.Joepie! Altijd spannend een nieuw onderdak te vinden!
We eten in de buurt van het café een stuk pizza en salade en volgen dan de aanwijzingen van de cafémensen hoe bij het onderkomen te geraken. We worden goed ontvangen.
Ook hier een volledig bed en de énige gasten!
Morgen een aantal zaken regelen en natuurlijk Bernadetje bezoeken en dan een stuk verder...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Raymond:
    Top
  2. Nathalie:
    14 juni 2016
    Proficiat !! Op naar deel 2 !
    Succes verder !
  3. Wiet thijssen:
    14 juni 2016
    So hee, dit is een echte pelgrimstocht, alle hindernissen worden genomen vanuit een wilskrachtig karakter. "God en ik, wij zijn een", lees ik ergens. Daar raak ik steeds meer van overtuigd bij deze verhalen. Fijn dat jullie ons de kans geven op de bagagedrager mee te mogen reizen en zo een voorbeeld aan jullie te mogen hebben. Bonne voyage!
  4. Hans Kohnen:
    15 juni 2016
    Beste Pelgrims,
    Ik bewonder jullie improvisatievermogen, er is nog volop adrenaline.
    Wilskracht is een bijzonder fenomeen, die hebben jullie in overvloed.
    De komende dagen volgen jullie de grote bocht, zuidoostelijke richting,
    om het centraal massief heen. (dank voor de foto's en je kleurrijk verhaal)
    Buon Camino !!!
  5. Harry:
    15 juni 2016
    Lieve nicht en vriendin,

je doet vandaag toch wel de groetjes aan Bernadetje, is toch wel een van mijn favorieten!
    Ik geniet van jullie reisverhalen over al jullie belevenissen. Succes met deel 2 van de fietsroute!

Harry
  6. Mirjam:
    16 juni 2016
    Nog twee weken regen.. Geloof het maar niet. Morgen zit je weer in de zon je kleren te drogen. jullie verhaal is zo optimistisch dat ik het gewoon voor me zie, hoe heerlijk het is weer op je bestemming te komen en te worden onthaald.
    ik kwam Hans tegen in Eben Emael. Ik mis je daar wel. Zo gezellig altijd.
    Fiets ze!
    Mirjam