Van Nevers tot Neuvy-St.Sépulchre

17 juni 2016 - Crozant, Frankrijk

REFLECTIES OVER DRIE DAGEN

* Het bezoek aan Bernadette was voor ons allebei ontroerend. Een mooie rustige sobere plek, die toeristisch niet uitgebuit wordt.

*De stad Nevers uitkomen neemt 1 1/2 uur in beslag.

* Na tot 20.30 uur gefietst te hebben, vergeefs zoekend naar de in het boekje beloofde camping met gîte in Neuilly-en-Dun, blijkt deze al 2 jaar opgeheven te zijn. Zo vertelt een man ons die  we aanspreken... Dan biedt hij spontaan zijn huis aan, waar we kunnen logeren. Dat doet hij wel vaker voor pelgrims. Ik ben "infirmier", verpleger, zegt hij. (Dat zijn toch de beste mensen die je om je heen kan hebben! ) Een vrolijke man, die vol trots zijn tuin en pintkippen laat zien en ons daar even laat vertoeven om onze slaapkamer te prepareren.
Als wij ons installeren, maakt hij " chocolat chaud" voor ons.
Jezus is zijn beste vriend en zijn fysieke vriend woont 200 km verderop in Blois. Over een paar maanden komt hij dichterbij wonen om les te geven op het lyceum. Thierry zelf is verpleger op de afdeling chirurgie en orthopedie in het ziekenhuis. Vandaag en morgen heeft hij vrij. Wij zijn helemaal blij en dankbaar dat we zo'n goed onderkomen hebben gekregen. Zomaar bij een particulier aan huis. Na een heerlijk ontbijt in de ochtend met zelfgebakken brood en zelfgemaakte jam...

Hier houdt het op....de wifiverbinding wordt verbroken en 2 uur schrijven zijn weggevallen. Mooie reflecties... Heel erg, vond ik, maar de Camino laat me zien dat ik deze tocht voor mezelf maak en niet alles kan delen...We zitten op de 17e dag en lunchen boven een meer in Crozant richting Souterrain. Jusquau un autre jour!

Liefs van Ammy en Petra

1. Marian en reiner reckin:
    17 juni 2016
    Moet een fijn gevoel geven om dit soort mensen te ontmoeten.
    Net brengt de postbode jullie kaart van Nevers. Hartelijk dank hiervoor!
    We kijken al uit naar het volgende verslag.
  2. Mat:
    17 juni 2016
    Wat een geweldige belevenissen en inspirerende verhalen. Beroep gemist! De ogenschijnlijk ontbrekende puzzelstukjes vallen telkens haast achteloos op haar plaats. Heel bijzonder. Als niet gelovige zou je nog bijna denken dat...... Wens jullie een net zo schitterend vervolg als de tocht tot nu toe. Grtz Mat
  3. Mirjam:
    17 juni 2016
    wat een verrassing! Geweldig dat er zulke mensen zijn.En ook geweldig hoe jullie daar spontaan op in gaan
  4. Hans Kohnen:
    17 juni 2016
    Mooie belevenissen, kort en krachtig samengevat.
    Komende zondag de minste kans op regen in jullie streek.
    Ongeveer 1/3 van jullie tocht zit er bijna op. Bravo !
    groeten van Hans
  5. Wiepkje Hamaker:
    18 juni 2016
    wat fantastisch allemaal, en wat zijn jullie een doorzetters! Ik las deze week het verslag nog niet helemaal, ga er vanmiddag echt voor zitten, maar wat ik al las , o.a. de tocht naar Vezelay, dwingt respect af!!!!!Volgende week nodig ik Truus en Netty uit om mee te lezen en de prachtige foto's te bekijken.Heerlijk om te horen hoe goed jullie het hebben op je tocht. liefs uit het heerlense en bon courage, Wiepkje
  6. Margot:
    18 juni 2016
    Bedankt dappere vrouwen voor je verslag en foto's.
    Het inzicht van niet alles kunnen delen is heel goed te begrijpen.
    Desondanks kijk ik weer verwachtingsvol uit naar een volgende mail.
    Met de goede moed die jullie tonen een mooie voortzetting gewenst naar "zon"dag.
  7. August Timmermans:
    18 juni 2016
    Sprekende verhalen en sprekende foto's!
  8. Kitina Paas-Bless:
    18 juni 2016
    Jammer van die camping, maar op deze manier heb je wel een veel leuker onderkomen gekregen.
    Niet alleen is het leuk dat je zo'n gastvrijheid ontmoet, maar ook voor de gastheer moet het leuk zijn om jullie met al jullie verhalen onderdak te geven!

Abrazos,

Kitina
  9. Janneke:
    18 juni 2016
    Geweldig Petra! Je doet het toch maar! Chapeau!