Reflexiónes

2 juli 2016 - Sangüesa, Spanje

IETS WAT TIJD EN PLAATS BEZIT, RAAKT NIET AAN GOD              Meester Eckhart

* Dan toch maar zeggen waar we zitten...Al diep in Spanje, althans in het noorden. In Sangüesa.

* Wie rijdt er nu tussen 12.00 en 15.00 in de verzengende hitte op een fiets? Juist! Hollanders! Dus wij...en we doen op weg naar het Monasterio Juan de Peña de Col du Somport hier nog eens dunnetjes over...
* Stilte...de hele weg alleen voor ons.

* Sta.Cilia - Mooie albergue. Leuke mensen. 2 jonge Deense meiden, die niet eens Engels spreken. Een man uit Granada, die Frans spreekt, een Spanjaard die een beetje Engels spreekt. We communiceren en ik leer weer wat Spaanse woordjes bij...

* Als de 4 vrouwen op de slaapzaal nog in dromenland verkeren, sluipen wij om 6.00 uur al weg. Geen ontbijt te bekennen, dus al vroeg op de fiets. Dan rijden we een nieuw Spaans landschap in. Verademend....

*Weidse vlakten, omzoomd door bergen, onhergzaam gebied. Er loopt een eindeloos tamelijk rechte weg de N240 doorheen met af en toe een bochtig klimmetje.
Aan weerszijden plots een verrassend mooi, nooit eerder gezien landschap van golvend vulkanisch gesteente.
Dorpjes plakken tegen een groene bultrug of zijn gebouwd op een bult.

* In Berdún bestellen we in een wegrestaurant ons ontbijt; een bocadillo met cheezo en jambón. We worden bediend door een nors meisje met diep décolleté, die er niet veel zin in heeft. Ik doe extra vriendelijk tegen haar.

*Adios! Adieje wah!

* Annemie masseert m'n nekgebied. Dat doet ze goed! Een aantal kilometers verderop ook mijn steeds opspelende linkerkuit. Dat doet goed!

*Dan komen we in een groot waterwingebied en stuwmeer in wording. Embalse de Yesa. Prachtig, hoe onze weg erlangs slingert. Ik heb de neiging om te gaan zwemmen. Dat kan ik Ammy niet aandoen... even bedenken dat ik met een fietstocht bezig ben en niet met een Snelle Jelle zwemtoernooi...maar ze gunt 't me zeker, als ik erover rep.
Het komt er niet van. Niet erg!

* In Sangüesa kunnen we kiezen - albergue of tent opzetten!
We kiezen voor het laatste, omdat het weer mooi en stabiel lijkt. 26 graden vandaag en gisteren tegen de 30 vermoeden we.

* We genieten na onze broodmaaltijd van wijn en rabas ( gepaneerde inktvisstaafjes)

* Adios! Abrazos!
                                 Petra & Ammy

1. Ton:
    3 juli 2016
    Mooi daar!
  2. Ruud, Margo en Fleur:
    3 juli 2016
    Je korte landschapsbeschrijvingen zijn telkens vrij raak. Maar je geweldige fotos maken het verhaal compleet. Ze lijken wel van een ándere planeet.
  3. Marleen:
    4 juli 2016
    Hallo jullie beide sinds enkele dagen kan ik jullie nu ook volgen wat een prachtige foto s en leuke reactie ik heb ook van de laatste weken terug gekeken wat een mooie plekjes zijn jullie geweest en nog veel leuke verhaaltjes erbij wij 9wensen jullie nog een fijne vakantie(haha)maar ik blijf het knap vinden en wens jullie nog veel fiets plezier .Groetjes Marleen en Arie
  4. Hans Kohnen:
    5 juli 2016
    Het ziet daar prachtig uit !
    Eigenlijk wil ik daar ook eens naar toe...!
    Gelukkig nemen jullie de tijd om te genieten en
    foto's te maken, wat een mooi verslag !
    Buon Camino, Ultreia, Suseia !
  5. Mirjam:
    5 juli 2016
    Wah! Spanje al. Diep in Spanje. En nog steeds zo optimistisch en zo tevreden. Heel leuk jullie verslag weer te lezen. Het verhaal van Henry.
    Goede reis weer.
    Mirjam