De Zwarte Madonna van Rocamadour

22 juni 2016 - Labastide-Murat, Frankrijk

Een heel apart Madonnabeeld in de mooie Notre-Dame basiliek, half verscholen in de rotsen...

Blijft een prachtig stadje, ook al heeft het Valkenburgallures! Uitgekeken ook naar een grote zwarte vlinder die ik jaren geleden ooit met Hans hier in Rocamadour heb zien rondfladderen. Helaas, nog niet uit Afrika overgewaaid...
Na wat rondgedwaald te hebben in het rustige rotsdorpje rijden we vanaf de stadspoort verder.
Het is 2 keer zo warm als we gewend zijn en dat is een flinke overgang. Het is voornamelijk klimmen, lange klimmen! Hoewel we al heel wat spierkracht opgebouwd hebben, is het vaak omhoog kruipen, zwoegen, zweten, hitte .... even in de schaduw van een boom afstappen ... duizelig....op de grond zitten....bijkomen...water drinken en weer gesterkt opstappen en af en toe even racen...!
St.Cirque Lapopie - Chocopoppie - Aaah, we hebben nog chocomel!
Montfaucon en dan 'n camping in Labastide-Murat, een mooi veldje Municipale. Prijzen gaan pas 1 juli in, dus gratis waarschijnlijk, tenzij morgenvroeg de burgemeester even langs komt. Een wat onderkomen sanitair, maar we zetten graag ons tentje op.
Inkopen doen in het dorp en dan lekker eten aan de picknicktafel!

* Placemats van Colonnes - la - Rouge en Rocamadour gezien. Helaas, ik kan ze niet meenemen!

* En...nog steeds geen zadelpijn!

1. Margot:
    22 juni 2016
    Petra, je ziet er fantastisch uit !!!
    Goedenacht
  2. Isis:
    22 juni 2016
    Wat is het toch knap van jullie! Trotseren alle weersomstandigheden en heel veel beklimmingen, om jullie bestemming te bereiken
    Zet hem op dames x
  3. Raymond:
    Top
  4. Mattie:
    22 juni 2016
    Ik vind het zo leuk en interessant jullie verhalen te lezen. Zoveel bewondering ook en ik verbaasde me hoe ver jullie al zijn ! Heel veel goede ervaringen toegewenst en een prachtige voortzetting van jullie grote avontuur !
    Liefs
  5. Bep:
    22 juni 2016
    Wat zie je er geweldig mooi en hip uit, zit je zo op de fiets? Super!
    Inderdaad, wat zijn jullie al ver! Chapeau dames, grote bewondering voor jullie beiden...
  6. Kitina Paas-Bless:
    22 juni 2016
    Duizeligheid kan komen door te lage bloeddruk. Dan is extra zout handig, zoals dropjes (lakritz in Frankrijk en regaliz in Spanje). Of je hebt misschien extra magnesium nodig. Daarvoor zijn bananen goed. Marathonlopers eten dat ook veel onderweg.

¡Buen Camino!
  7. Hans Kohnen:
    23 juni 2016
    Goed om te horen dat jullie al zo ver zijn, en dat jullie gezond zijn en nog steeds fit genoeg om de reis voort te zetten. Jullie krijgen de groeten van iedereen in mijn omgeving.
    De papillon noir was eenmalig, de zwarte madonna blijft !
    Een warme groet van Hans
  8. Nathalie:
    23 juni 2016
    Als ik met een rok op de fiets zit, zit ik er constant aan te trekken om maar niet teveel blote benen te laten zien (ha,ha). Kan je daar echt mee fietsen ? Ik kan me wel voorstellen dat je tussendoor wat anders aan wilt hebben dan een fietsbroek.
    Rok, broek of jurk jullie hebben het hoe dan ook toch maar mooi voor elkaar gekregen om zover te komen ! Dan moet dat laatste stuk ook lukken. Heel veel sterkte en plezier verder !
    Liefs en groetjes !
  9. August Timmermans:
    23 juni 2016
    De beste stuurlui staan aan wal: het is warm in het zuiden, doe het rustig aan, drink veel water, rust vaak in de schaduw en blijf genieten. Geen haast is het beste tenzij je de wind in de rug hebt. Jullie zijn al dicht bij Toulouse, en dan de Pyreneeën!