Van Châtelus-le-Marcheix naar St.Germain-les Belles

22 juni 2016 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

De Belgen Marcel en Philippe staan even laat op als ons.

Om 6.00 uur. Dat is prettig, dan storen we elkaar niet, tenzij we alle 4 tegelijk de douche in willen... Zij gedragen zich heel discreet.Wat wil je? Een is pappa van 4 kinderen en de ander een pappa van 3 kinderen!
Marcel heeft deze fietstocht al eens eerder gemaakt, in 2000 met zijn vrouw (die vandaag jarig is! HOERA!) en zijn kinderen! Maar dan over de gemakkelijke westelijke route, voornamelijk kustroute. De oudste was toen 13!
Zij vertrekken eerder dan wij, want zij " moeten" 90 tot 100 km per dag! Waarom? Omdat Marcel notabene fietsenhandelaar is en voor zijn zoon die de fietsenzaak overgenomen heeft, een electrische fiets test op een heel lange toer, namelijk de toer naar Santiago de Compostela. De avond ervoor was hij bezig op z'n tablet om de gedragingen van de electrische fiets in zijn statistieken te verwerken, zoals snelheid, veerkracht etc. want alleen de beste electrische fietsen gaan bij hen de deur uit!

Gisterenavond kwam de burgemeester himself ( een jonge vent, nou ja jong, alles onder de 50 is voor ons jong!) naar het enige plaatselijke terras om de gage van €20 voor de gîte te innen en ons van een stempel te voorzien.

*19 juni - Vaderdag -
HET WAARDEVOLSTE HANDELEN KOMT UIT EEN LEDIG GEMOED            Mr. Eckhart.

We gaan op weg. Het lijkt een mooie zondag te worden, maar het is behoorlijk koud en zwaar bewolkt. Af en toe een glimpje zon. ..

1. Sophia Dijkhuizen:
    22 juni 2016
    Ik geniet met jullie mee en "lijd" soms ook mee
  2. Raymond:
    22 juni 2016
    Hartstikke goed en mooi die positiviteit. Een genot om het te lezen.

Groetjes, Raymond.
  3. Mirjam:
    24 juni 2016
    Wat energiek en gezellig lijkt me zo,n tocht. Ik lees het graag