VERADEMING

2 juni 2016 - Stoumont, België

Na ons logies in de oude pastorie gingen we op zoek naar het gekregen ontbijtadres.

Dát hadden we verkeerd begrepen. ...Na een forse klim moesten we terug het dorp Clermont ( un des plus beaux villages) in, de andere kant op. We vonden het adres en ontbeten gezellig samen met het ouder echtpaar en kregen nog een mandarijntje en een wafel mee voor onderweg. Het was nog wat somber buiten, maar om half tien kwam de zoekgeraakte zon tevoorschijn. Aaah, wat een verademing! En het bleef droog, de hele dag! De zon scheen met tussenpozen zelfs fel. Het was me het klimdagje wel! We hebben één keer moeten afstappen en wel op de zeer steile klim naar Oud-Limbourg. De rest van de dag wisten we de bergen te overwinnen! Leuke ontmoetingen met andere fietsers die ook op weg waren naar Spanje, maar de luxe hadden van een bus met chauffeur die de bagage vervoerde!
Annemie zag onderweg een dode marter en een dode das en ik zag voor mijn ogen hoe een duif door een auto doodgesmakt werd. Huilend heb ik het dier aan de kant gelegd.
Dan op zoek naar een onderkomen...want we voorzagen toch wel nieuwe regen. Met wat telefoontjes kregen we een oude caravan aangeboden op een camping voor €20. En omdat het restaurant nog niet geopend was, was de beheerster zo vriendelijk voor ons de friture aan te zetten. Zo konden we na installatie van onze fietsen onder een afdak en het bevolken van het caravannetje, genieten van een friet met extra en gezellig luisteren naar het tikken van de regen op ons dak...dat nu uitmondt in stortbuien...Wat hebben wij een geluk!