Van Carrión de los Condes .....naar El Burgo Ranero

11 juli 2016 - El Burgo Ranero, Spanje

" Hoe sterk de mens zich ook aan allerlei dingen heeft gebonden, komt hij tot ware verinnerlijking, dan is hij van alles bevrijd."          Meester Eckhart

11 juli - Er is er een jarig voor wie ik nu fiets...

*In het Monasterio sliep Ammy vannacht voor € 5 met 7 jongemannen....als een roos! Ik daarintegen solo op de luxe nonnen cel, kon de hele nacht de slaap niet vatten...Zij bezochten mij vast virtueel! Dit was alweer de 2e nacht achter elkaar dat ik niet kon slapen. Ik ga echt op m'n zus Nathalie lijken!
Dus het is fijn dat de Tour van vandaag niet zwaar is. 10 graden minder warm (26 graden) en veel rechte vlakke wegen! Later wordt het toch nog 32 graden. Bij jullie ook, vernam ik.
We rijden zelfs 60 km om de albergue in El Burgo Ranero te bereiken.

*In Calzadillo de la Cueza drinken we koffie en m'n spirit gaat weer omhoog. In Sahagún eten we een warm hapje, bank en postkantoor en weer verder. Een fris windje houdt ons in de benen.
Kwart over 3 komen we al aan, zodat ik genoeg rust kan nemen.
Annemie masseert mijn benen bij voorbaat om de volgende dagen aan te kunnen. Een lekkere douche en een dutje doen goed. Nu is het een heerlijke avond en we zitten rustig in de aardige tuin van de Albergue

* Een spring-in-'t veld-hospitaleerder verwelkomt ons hartelijk en maakt grapjes. Annemie kiest weer voor het lagere tarief in de zaal en ik kan voor €12 in een ruimte met 4 bedden, dat ook nog eens gescheiden is door een muurtje, dus 2 bedden! Fantastisch! Er komt later nog 1 vrouw bij. Ieder een eigen ruimte...!

* El Burgos Ranero is als vele dorpen hier op de hoogvlakte een armelijk laag gebouwd dorpje. Er is niets! Ja, een alleraardigst gesloten kerkje met groot ooievaarsnest! Dan de Albergue al Lagune , een paar hostals en een Cafeteria El Camino. Het dorp kijkt nu uit op een snelweg. In de jaren '80 lag het nog geīsoleerd op de vlakte en werden graan en peulvruchten op de gemeenschappelijke dorsvloer ontdaan van vlies en dop door een slede met een ezeltje ervoor.
Jongere inwoners zochten hun toekomst elders zodat het dorp ontvolkte. Nu zorgen 's zomers de vele pelgrims voor levendigheid.

Morgen gaan we richting Léon! Nu al vroeg....Buenas noches!

1. Hans Kohnen:
    11 juli 2016
    Alles zindert in het hoofd en in het lichaam, begrijpelijk.
    Ontspan en slaap, buenas noches !
  2. Hans Kohnen:
    11 juli 2016
    Buiten de prachtige tocht beschrijvingen heb ik bewondering voor
    de dynamiek tussen jullie twee.
    Na zo'n dag zindert het in je hoofd en in je lichaam.
    Ontspan....slaap... buenas noches mi amor.
    Buen camino, ultreia, suseia !
  3. Kitina Paas-Bless:
    11 juli 2016
    Wederom een mooi verhaal. In Spanje zijn er mooie slaap liedjes, maar ik hoop dat je vannacht veel beter slaapt Petra!
    Abrazitos, xxxx
  4. Salden:
    12 juli 2016
    geweldig petra wat zijn jullie ver gekomen. jullie zijn echte doorzetters. ik kan nog van jullie leren heb alle verhalen bewaard en ga ze beslist nog eens lezen
  5. Harry:
    en ik merk mede dat mr. Eckhart je een grote steun en toeverlaat op en tijdens de camino is. Bedankt ook voor deze pareltjes ter overweging!
    neef Harry
  6. Raymond:
    12 juli 2016
    Misschien maak je te veel adrenaline aan door al dat gefiets. Wederom een mooi verhaal. Slaap lekker.
  7. Marleen:
    13 juli 2016
    Hallo zo te lezen gaat het na wat kleine ongemakjes helemaal goed met jullie toch ?vanaf 4juli samen alles gelezen .Petra ik ken alleen haar naam ,maar het verslag wat geschreven word is vol humor en duidelijk,en vooral mooie foto s wij blijven jullie volgen nog veel geluk ...kracht en niet te veel regen. Wij zijn nu een klein weekje op de boot gaan vrijdag weer noa vosje er is sponserschieten dit weekend vd schutterij en volgend weekend het ZLFmaar dat wist je al hè Annemie, het weekend daarna gaan wij als alles loopt hoe we gepland hebben ,voor 6weken met de boot richting Zwolle en naar de randmeren.we lezen van elkaar oké groetjes voor jullie beide van ons enSUCCES
  8. Hans Kohnen:
    15 juli 2016
    Beste volgers van de reisverslagen:
    Mededeling aan iedereen die het reisverhaal van Petra en Annemie via dit reisblog en/of via facebook volgen: Vandaag (15 juli) kreeg ik bericht dat er geen foto's en reisverslagen meer zullen volgen van deze tocht. Petra heeft haar smartphone ergens onderweg laten liggen, er is aangifte gedaan bij de politie. (14 juli)
    Een verzoek: Als jullie het bericht van iemand ontvangen dat de smartphone gevonden is, s.v.p. melden aan mij, via dit reisblog "reacties" of via facebook, hans kohnen.
    Bij voorbaat dank.
  9. Truuslempers:
    15 juli 2016
    Wat een geweldig verhaal en wat jammer dat je phone weg is.Ik dacht dat je er al was ,maar ik had het verkeerd begrepen in ieder geval nog een fijne reis verdergroetjes truus