Van Marciac naar Morlaàs -

27 juni 2016 - Morlaàs, Frankrijk

Dag 27 - Vandaag fiets ik voor Indie, mijn buurman de Indiaan.

Hij gaf mij deze datum op als "speciaal". Hij heeft niet lang meer te leven en ik hoop dat hij een goeie overgang mag meemaken.

* Weer eindeloos mooie landschappen ontvouwen zich voor onze ogen.
* De zonnebloemen groeien elke dag met ons mee... Er zit nog geen bloem in.
* Overal heerlijke geuren,...lindebloesem, granen, mosterdzaad, soepkruiden, blauwe regen...enz. ...af en toe verstoord door een autolucht. ..
* In de verste verte geen flat of fabriek te zien.
* Een rustige dag! Goed fietsweer. Zonnig, niet te warm, niet te koud. Flinke klimmen, maar ook goeie afdalingen en platte stukken.
* Annemie is euforisch over de behaalde klimmetjes. Ik zeg: Poeh, ik ben moe!

* Alles wat wij van God denken moet aan de kant. Weg ermee. Hoe minder wij van God denken, hoe zuiverder wij Hem verstaan en Hij zich aan jou openbaart.  (Uit overweging bij citaat van Meester Eckhart)

* Voor de 2e keer een verkeerde kleur lippenstift gekocht! Ik mis de Hema!

* Het wordt te laat om nog 20 km verder te fietsen naar Lescar, daarom besluiten we om in Morlaàs te landen... Hier kunnen we zó een gîte binnenwandelen op de camping Municipale. Installez-vous!
Heerlijk, weer een goeie bacterievrije matras met laken en deken. € 7 per nacht p.p. 4 stapelbedden, dus 8 plaatsen .
We zijn de eersten...
Een fraaie stempel van een "vieillard", die ook op een van de bogen van de pelgrimskerk voorkomt, kregen wij al bij Office de Tourisme.
En de beheerster van de gîte, die het geld komt innen heeft dezelfde stempel.
Er komen nog 2 gasten. Een jongeman uit Hamburg, Mark (1e pelgrimsdag! ), dus een Duitse Mark en een meisje uit Parijs, Ondine (ook 1e pelgrimsdag) Beiden wandelaars, doen de Camino zoals velen in stukjes. We eten samen en delen wat we bij ons hebben en kiezen voor de voertaal Engels. Iedereen tevreden.

*Wij genieten met volle teugen! Bonne nuit -

1. Marianne Bruijstens:
    27 juni 2016
    Wow de 27e dag al ! De tijd vliegt en zo doen jullie en jullie fietsen. Als ik ook niet altijd reageer .. ik volg jullie op de voet ! Ik wens jullie voor de komende 27 dagen evenveel voorspoed ... Hoelang zijn jullie eigenlijk nog onderweg ?? Heel veel groetjes en knuffel. Marianne
  2. Raymond:
    27 juni 2016
    Het schiet behoorlijk op.
  3. Margot:
    28 juni 2016
    Na de naam van God los te hebben gelaten volgt de openbaring nu de Hema nog ...
    De goden zijn met jullie zoals uit de verhalen blijkt en dat is fijn om te lezen, zodat er ook volop te genieten is om mooie herinneringen te verzamelen.
    Carpe Diem en goede voortzetting gewenst
  4. Hans Kohnen:
    29 juni 2016
    Weer een beeldend verhaal !
    Bonne route !!