Rotsverpozing

21 juli 2016 - Fisterra, Spanje

Aan de kust van Finisterra. Even uitrusten, m'n been en voet doen pijn! Ik begrijp niet dat ik pijn in m'n voet heb. We hebben toch steeds gefietst! Ik kan er zelfs niet van slapen…

Drie dagen later thuis zie ik uitslag op m'n been en nog weer 3 dagen later uitslag op en onder m'n voet. Nog een week later wordt bij de dermatoloog in het ziekenhuis gordelroos geconstateerd. Hoe krijg je dat? Gordelroos is een vorm van herpes, een waterpokvirus, dat iedereen bij zich heeft en altijd weer eens kan uitbreken. Vooral bij grote inspanning en verminderde weerstand. Dat is het natuurlijk!
Al na 2 weken ontstond een chronisch slaaptekort en m'n inspanningen bleven even groot. Je gaat door, omdat het doel steeds dichterbij komt. De laatste weken merkt Annemie dat ik steeds meer klaag over moeheid, pijn in been en voet, en ze puzzelt tochten uit van plus minus 40 km, waar we in ieder geval een albergue kunnen bereiken. Ik voel me rot, omdat ik meer wil rijden en dat lukt ook steeds. Tussen de 50 en 60 km.
Ik krijg een pillenkuur.. .Alle puzzelstukjes vallen nu op z'n plaats. Ik heb lang genoeg getraind om dit te kunnen doen, maar door slaaptekort werd het een uitputtingsslag. Gelukkig bleef ik veel eten en viel toch af….Nu hier weer wat bijkomen, zowel fysiek als geestelijk.
Ik blijf dankbaar dat ik deze tocht samen met Annemie heb kunnen voltooien!

Rotsverpozing

Deze foto werd gemaakt op 21 juli 2016 in Fisterra, Spanje met een Nokia 6303 Classic.