Route Barrée... réflection

24 juni 2016 - L'Hospitalet, Frankrijk

JE DOET ERVARING OP ALS JE NIET KRIJGT WAT JE WIL

Dat de Fransen "stolz" zijn op hun Tour de France, dat weten we! Dat we daarom bij voorbaat al zoveel route barrée's zien, wordt op een gegeven moment heel duidelijk. Het is kiezen: Déviation ( die voor ons onbekend is) óf de Route Barrée, waar we toch nog verkeer door zien glippen. ..En omdat fietsers bijna overal door mogen, kiezen we voor het laatste.
We klimmen omhoog en zien dan de oorzaak van de versperring. Vrachtwagens rijden af en aan en werklui op straat zijn al vegend in de weer. De wegen worden opnieuw geasfalteerd...voor de aankomende Tour de France natuurlijk! Voorzichtig manouvreren wij er doorheen...ik roep nog naar een chauffeur; " C'est n' est pas fermé pour nous? Non! ...met een gebaar van " Continuez-vous!
Dus af en toe afstappend en ontwijkend banen we ons een weg door de straatmakerij-.. Dan merken we dat de steentjes door de spatborden omhoog geslurpt worden en gedeeltelijk ook goed vastplakken. Dan roept Annemie; afstappen en banden schoonmaken! Steentjes zijn erger dan glas! Zo goed en zo kwaad als het gaat proberen we de banden te redden. Hadden we nu toch maar dat hoevenborsteltje meegenomen. Dat vonden we een beetje te zwaar. Wel had ik een tandenborstel voor de fiets meegenomen.
Er kwam geen eind aan de verse teerplekken met losse steentjes.
Tot 3 x toe zijn we op die klim afgestapt om het ergste van de banden te schuren. Eenmaal op de camping vlak voor Rocamadour in l' Hospitalet heeft Annemie in alle vroegte van allebei de fietsen nogmaals de steentjes uit de banden gepeuterd! Zij heeft altijd tijd over.....omdat ik 3 keer zo lang tijd nodig heb om alles op orde op de fiets te hebben...

1. Hans Kohnen:
    27 juni 2016
    Een aparte belevenis onderweg, teer en steentjes in de banden worden verwijdert zoals thuis de afwas moet worden gedaan, of gaat deze vergelijking mank ?
    Goed gezien en gedaan van Annemie ! En goed dat jullie doorzetten in de barreés !
    Ook hier zijn de arbeiders weer tres humain ! vive les ouvriers !
  2. Anne Geeraets:
    2 juli 2016
    Annemie heeft wel meer ervaring op de fiets. jij met dansend door het leven denk ik !